Razbremenitev zaposlenih in dobro počutje znotraj pisarniškega prostora
V oblikovanju pisarn se postopoma pojavljajo pomembne spremembe, ki jih usmerjajo naraščajoči trendi v poslovnem svetu. Poudarek na trajnosti, dobro počutje zaposlenih in prilagodljivost delovnega okolja postajajo ključni elementi sodobnega načrtovanja poslovnih prostorov. Te spremembe ne le privabljajo nove talente, temveč tudi ustvarjajo prijetno okolje za njihove uporabnike.
Okolju prijazna in trajnostna zasnova pisarniškega prostora
Trajnost prestavlja trend, ki ga bomo zagotovo opazovali še vrsto let, saj se podjetja borijo za zmanjšanje svojega ogljičnega odtisa. V letu 2024 se bodo podjetja še bolj zavezala trajnosti, kar bo imelo pomemben vpliv na oblikovalske trende pisarn. To vključuje uporabo okolju prijaznejših materialov in izboljšanje energetske učinkovitosti.
Izbira trajnostnih materialov:
- Naravni materiali: Bambus, trajnostno pridobljen les.
- Reciklirano pohištvo ter pohištvo iz recikliranih materialov.
- Naložba v visokokakovostno pohištvo za dolgotrajno rabo.
Energetsko učinkovite rešitve:
- Uporaba energetsko učinkovite opreme: tiskalniki, hladilniki, klimatske naprave in mikrovalovne pečice.
- Zadostna mera naravne svetlobe.
- LED svetila in luči na senzor.
- Pametna razsvetljava, ki posnema vzorce dnevnega svetlobnega cikla.
Pisarne s poudarkom na dobrem počutju
Pomemben trend leta 2024 je oblikovanje in postavitev pisarn, ki podpirajo zdravje in dobro počutje zaposlenih. Podjetja spreminjajo postavitve pisarn na način, da spodbujajo gibanje, socializacijo in sprostitev, ter prilagajajo pisarne na način postajajo bolj prijazne in domače. Kot vzpenjajoči se trend se pojavlja tudi ergonomsko ter aktivno pohištvo.
Razporeditev pisarne za dobro počutje
Poslovne stavbe običajno vključujejo pisarne, konferenčne prostore in skupne prostore. Pri naraščajočem trendu dela od doma so pisarne v svojo razporeditev začele vključevati prostore, ki delo v pisarni približajo delu od doma. To so predvsem zasebni in relaksacijski prostori, ki omogočajo kratkotrajen oddih in spremembo ambienta.
Prostori za odmik in sprostitev so lahko majhni, zasebni kotički v pisarni. V njih pogosto najdemo oblazinjeno pohištvo ali postelje. Poleg tega pa v pisarnah srečamo tudi sobe za meditacijo, knjižnice in zunanje prostore z udobnimi sedišči.
Poleg raznolikosti prostora pa je trend, ki ga pomembno omeniti prav tako sama razporeditev prostorov na način, da spodbuja gibanje ter interakcijo med zaposlenimi. Strateška postavitev oddelkov usmerja in spodbuja zaposlene, da se gibljejo po stavbi. Gibalni vzorci pripeljejo do pričakovanih ter nepričakovanih srečanj ter pogovorov, kar pomembno vpliva na prenos znanja ter informacij. Poleg tega pa doprinese k vizualni prisotnosti in dostopnosti, kar vzpodbuja občutek pripadnosti ter vključenosti. Dodatni koraki in priložnostni prostori za interakcijo izboljšajo dobro počutje zaposlenih.
Pisarniško okolje po zgledu bivalnega prostora
Trend, ki ga je prineslo delo na daljavo je ustvarjanje domačega vzdušja na delovnem mestu. V letu 2024 bo notranja oprema pisarniškega okolja vključevala mehčanje vzdušja z elementi notranje opreme, kot so na primer: zavese, preproge, odprte police, talna svetila, kavne mizice, uokvirjena umetniška dela, fotografije ter ogledala. Prav tako bodo v porastu drugi elementi, ki prostoru dodajo toplino in sproščujoče vzdušje kot so: oblazinjeno pohištvo, počivalniki, lesena tla ter mehkejša osvetlitev.
Kapsule in zasebni boksi
Trendi v arhitekturi opreme pisarn, kot je umestitev kapsul in boksov, so uporabni načini za dodajanje zasebnosti v odprtih prostorih in ustvarjanje prostorov za fokusirano delo. Te kapsule imajo lahko stene ali akustične pregrade, ki omejujejo delovni prostor. Lahko vsebujejo udobne kavče in mizice za spodbujanje sodelovanja manjših skupin ali pa so zgolj namenjeni enemu uporabniku.
Oprema kapsul in boksov:
- Prostor za mizo in sedišče.
- Polnilna postaja ter dobra internetna povezava.
- Zvočna izolativnost.
Namesto kapsul se kot alternativa lahko uporabi premično ter zložljivo pohištvo, ki se lahko enostavno premakne v bolj tihe prostore za posamezno delo. Ali pa premične akustične pregrade. Prilagodljivost pregrad in boksov omogoča enostavno povečanje ali zmanjšanje prostora. Kar zagotovi ustrezne delovne pogoje pri nihajočem številu zaposlenih ter glede na priljubljenost hibridnega dela in dela na daljavo.
Ergonomija za zdravje in večjo produktivnost
Ergonomsko oblikovanje zmanjšuje obremenitve in možnosti obolenja mišično-skeletnega sistema. Raziskave so pokazale več kot 60% upad poškodb in 87% zmanjšanje odsotnosti zaposlenih v pisarnah, ki uporabljajo ergonomske elemente. Poleg odsotnosti zaposlenih so se prav tako zmanjšale napake pri delu ter povečala produktivnost.
Ergonomsko oblikovanje zagotavlja podporo telesu v najbolj naravni poziciji med delom, kar zmanjšuje obremenitev mišic. Vendar pa je pomembno med delom tudi ostati aktiven, da zmanjšamo obremenitev, ki jo povzroča celodnevno sedenje. Zato je v sodobnem oblikovanju pisarn vedno bolj priljubljeno aktivno in ergonomsko pohištvo.
Primeri aktivnega pohištva:
- Pisalne mize z nastavljivo višino
- Žoge za sedenje
- Kolesarski stoli
- Pisalne mize s tekalno stezo
- Stojni stoli
Prilagodljivi prostori in pohištvo
Čeprav je bilo v letu 2023 opaziti povečanje zaposlenih, ki se vračajo v pisarno, se je hkrati tudi pojavil porast modelov hibridnega dela. Vstop v leto 2024 bo prinesel še več podjetij, ki bodo ponujala hibridne možnosti dela, in s tem nihanje zasedenosti pisarn. Leta 2024 se bodo podjetja prilagajala hibridnim delavcem z moderno tehnologijo v sejnih sobah in prilagodljivimi prostori za sodelovanje. Hibridni delavci, ki so včasih v pisarni, včasih pa delajo od doma, zahtevajo inovativne pristope oblikovanja in pohištvo, ki se lahko prilagaja njihovim potrebam.
Prilagodljiva delovna okolja združujejo prednosti dela od doma s potrebo po povezanosti z ostalimi v pisarni. S porastom hibridnih delovnih modelov se spreminja tudi zasnova pisarn, ki zdaj vključuje več zaslonov in prilagodljivo pohištvo. Naraščajoči trendi kažejo na potrebo po dinamičnih pisarniških prostorih, kjer se lahko delovna okolja enostavno prilagajajo.
Vključevanje tehnologije v pisarniško okolje
Tehnologija in tehnološke rešitve predstavljajo osnovni element v mnogih pisarnah danes. Napredne tehnološke rešitve omogočajo večjo prilagodljivost in povezanost zaposlenih. Leto 2024 prinaša napredek v integraciji tehnologije v pisarniško oblikovanje na več ravneh. Pametno pisarniško pohištvo postaja nepogrešljiv del sodobnih delovnih okolij, saj zaposlenim omogoča, da ostanejo povezani in produktivni kjerkoli v pisarni. Mize, opremljene z brezžičnim polnjenjem, USB vhodi in drugimi tehnološkimi funkcijami, postajajo standard, ki odraža potrebo po stalni povezanosti v današnjem hitrem delovnem okolju.
- Določeni tehnološki prostori: Pisarne prilagojene potrebam tistih, ki delajo na daljavo. Posebni konferenčni prostori, opremljeni s tehnološko napredno opremo, ki izboljša spletno komunikacijo. Nekatere pisarne uvajajo tudi prostore za uporabo naprav za razširjeno in navidezno resničnost.
- Brezstična tehnologija: Avtomatizirana stikala in naprave, ki zmanjšujejo fizične stike v pisarni. Mobilne aplikacije in glasovna tehnologija za načrtovanje sestankov in nalog, ki zagotavlja enakopraven dostop za vse zaposlene.
- Tehnologija za medsebojno sodelovanje: Aplikacije in platforme, ki omogočajo enostaven klepet in izmenjavo datotek. Podjetja, ki združujejo vse na enem mestu, lahko zaposlenim omogočijo delo od koder koli in zagotovijo potrebi po hitri komunikaciji. Platforme kot so na primer Google Chat zagotavljajo nemoteno usklajevanje informacij, datotek ter dokumentov podjetja.
Združevanje estetike in funkcionalnosti
Trend oblikovanja pisarniških prostorov, ki bo letos vse bolj priljubljen, so tudi funkcionalno estetske inštalacije. Pri tem igrajo pomembno vlogo žive stene, umetniška dela, ki absorbirajo zvok, in psihologija barv.
- Žive stene: V okviru kulture biofilnega oblikovanja, ki vključuje elemente narave v stavbe, so zelene žive stene postale pomembna značilnost. Namesto klasičnih lončnic, žive stene prestavljajo osrednje točke prostorov. Žive rastline prav tako zahtevajo nego, kar omogoča delavcem sprostitev od nalog in skrb za rastline. Izboljšajo kakovosti zraka, zmanjšujejo hrup ter povečajo splošno produktivnosti, zmanjšujejo stres ter izboljšujejo fizično ter duševno počutje.
- Estetski izdelki, ki absorbirajo zvok: Poleg tradicionalnih ukrepov, kot so mehki materiali na stenah za absorpcijo zvočnih valov, se pojavlja trend umetniških izdelkov, ki združujejo estetiko in funkcionalnost. Ti umetniški izdelki, izdelani iz mehkih materialov, ne le zmanjšujejo hrup, ampak tudi dodajajo vizualni element v pisarniški prostor. Združitev estetskega in funkcionalnega pripomore k ustvarjanju prijetnega delovnega okolja.
- Psihologija barv in razsvetljave: Naravna razsvetljava in svetle barve sten sta trenda v notranjem oblikovanju pisarn, ki se bosta zagotovo ohranila tudi v letu 2024. Barve, uporabljene v delovnem okolju, lahko s pomočjo psihologije barv ustvarijo različna območja za različne vrste mišljenja. Nekaj načinov, kako barve vplivajo na naše počutje:
- Siva: Povezana s slogom, prefinjenostjo, produktivnostjo in preprostostjo.
- Zelena: Prikliče naravo, mirnost, spokojnost, umirjenost in udobje.
- Oranžna: Spodbuja ustvarjalnost, še posebej, če je poudarek na delovnem prostoru za sodelovanje.
- Modra: Idealna za skupni prostor, izraža mir in stabilnost.
Oblikovanje poslovnega prostora, ki odraža vrednote podjetja
Pisarne niso le delovni prostori, temveč odsev identitete in vrednot podjetja. V letu 2024 bo opazen vzpon trenda, ki v ospredje postavlja oblikovanje pisarn, usmerjeno preko vrednot blagovne znamke. Barvna shema, umetniška dela ter slike na stenah so elementi, ki omogočajo enostavno vključevanje vrednot podjetja v notranje oblikovanje pisarn. Ti elementi lahko zajemajo zgodovinske ali kulturne informacije podjetja, kar ustvarja občutek pripadnosti med trenutnimi zaposlenimi ter prav tako vzbuja navdušenje pri bodočih zaposlenih.
Sodelujte s podjetjem Berart za ustrezno načrtovanje in opremo vašega poslovnega prostora
Z dobro zasnovanim delovnim prostorom pisarna postane prijetnejše okolje za delavce s polnim delovnim časom, delavce na daljavo ter tiste s prilagojenim urnikom. Nadgradnja pisarne v skladu z najnovejšimi trendi izboljša produktivnost in zadovoljstvo zaposlenih. Zato v svojo pisarno vključite najnovejše trende oblikovanja pisarn, če potrebujete dodatno pomoč pri oblikovanju poslovnega prostora, vam lahko pri oblikovanju in arhitekturnih potrebah pomaga ponudnik pohištvenih storitev Berart. Še danes se obrnite na nas in se dogovorite za svetovanje, nakup pisarniškega pohištva ali notranjega oblikovanja vaših pisarniških prostorov.